سوالات پرتکرار کاربران
- روند ثبتنام و فعالسازی حساب کاربری در سایت کن پی چگونه است؟
- چگونه میتوانم درگاه پرداخت دریافت کنم؟
- علت دریافت مشخصات هویتی چیست؟
- بعد از پرداخت توسط مشتری، پول چه زمانی به حساب بانکی من واریز میشود؟
- نحوۀ محاسبۀ کارمزدها به چه شکل است؟
- سقف و کف تراکنشها چقدر است و چطور میشود سقف تراکنش را افزایش داد؟
- پولی که پرداختهام از حسابم کسر شده، ولی به حساب فروشنده واریز نشده، باید چه کار کنم؟
- آیا پرداخت کننده نیاز به ثبت نام دارد؟
- نحوهی ویرایش اطلاعات کاربری به چه شکلی خواهد بود؟
Q.روند ثبتنام و فعالسازی حساب کاربری در سایت کن پی چگونه است؟
برای ثبتنام درسایت کن پی ابتدا فرم ثبتنام را تکمیل نمایید، سپس ایمیلی شامل کد تاییدیه برای شما ارسال می شود که با وارد کردن کد موجود در ایمیل، آدرس ایمیل شما تائید میشود و میتوانید وارد سایت شوید. پس از تایید ایمیل می بایست شماره تماس خود را تایید کرده و سپس مراحل تکمیل اطلاعات هویتی و تکمیلی را انجام دهید. در این مراحل نیاز است تا تصویر اسکن رنگی اصل کارت ملی و عکس سلفی خود به همراه کارت ملی را نیز پیوست نمایید. پس از ارسال، مدارک و اطلاعات شما توسط کارشناسان کن پی بررسیشده و نتیجه ی آن از طریق پیامک به اطلاع شما میرسد.
Q. چگونه میتوانم درگاه پرداخت دریافت کنم؟
پس از فعالسازی حساب کاربری می توانید از طریق بخش درگاه های پرداخت درخواست خود را برای دریافت درگاه ایجاد کنید. در این مرحله نیز نیاز به تکمیل اطلاعات سایت و حساب بانکی می باشد که پس از تایید اطلاعات، درگاه به شما تخصیص داده می شود. حداکثر طی ۶ ساعت به درخواست شما رسیدگی شده و کد درگاه پرداخت (مرچنت کد) برای شما ارسال میگردد که پس از آن میتوانید از منوی پلاگین ها، افزونه مورد نظر خود را دریافت نمایید و یا با استفاده از نمونه کدهای موجود در راهنمای کن پی درگاه خود را توسعه دهید.
Q. علت دریافت مشخصات هویتی چیست؟
به دلیل جلوگیری از تخلفاتی نظیر پولشویی و عملیات خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین به دلیل انجام نقل و انتقالات مالی نیاز است تا دریافتکننده پول کاملا تایید هویت شود.
Q. بعد از پرداخت توسط مشتری، پول چه زمانی به حساب بانکی من واریز میشود؟
تمام واریزها به صورت خودکار طبق سیکل تسویه شاپرک، هر روز به جز روزهای تعطیل بین ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر تسویه میشود.
Q. نحوۀ محاسبۀ کارمزدها به چه شکل است؟
انتقال وجه به حساب شما شامل کسر کارمزد از حساب شما خواهد شد بدین صورت که برای تمامی تراکنشها تا مبلغ 200 هزارتومان تومان ٪1 (یک درصد) از مبلغ تراکنش و برای بیش از این مبلغ 2000 تومان کارمزد کسر خواهد شد.برای سایتهای با تراکنش بالاتر تعرفه های طلایی و الماس تعریف شده است که در بخش تعرفه ها قبل مشاهده است
Q. سقف و کف تراکنشها چقدر است و چطور میشود سقف تراکنش را افزایش داد؟
در حال حاضر حداقل مبلغ تراکنش 1000 تومان و حداکثر مبلغ برای هر تراکنش 10 میلیون تومان است که در صورت بالا رفتن تعداد تراکنشات این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.
Q. پولی که پرداختهام از حسابم کسر شده، ولی به حساب فروشنده واریز نشده، باید چه کار کنم؟
با توجه به قوانین بانک مرکزی و شبکه شاپرک، وجه کلیه تراکنشهای ناموفق، حداکثر ظرف مدت یک ساعت، به صورت اتوماتیک به حساب خریدار بازگشت داده میشود. در بعضی از مواقع نیز باتوجه به برخی مشکلات بانکی (مانند عدم پاسخگویی سوئیچ بانک صادر کننده کارت) برگشت پول ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول خواهد کشید.
Q. آیا پرداخت کننده نیاز به ثبت نام دارد؟
خیر، نیازی به ثبت نام پرداخت کننده در سایت نیست.
Q. نحوهی ویرایش اطلاعات کاربری به چه شکلی خواهد بود؟
برای ویرایش اطلاعات لازم است کاربر به منو حساب کاربری در بالا سمت راست سایت رفته و گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کند و در آنجا اطلاعات خود را ویرایش نمایید. بدیهی ست پس از ویرایش اطلاعات نیاز به تایید مجدد حساب خواهید داشت.